گریدر چیست

گریدر چیست

گریدر چیست؟

گریدر ها که به انها شیب ساز نیز گفته میشود از جمله تجهیزات صنعتی هستند که در راه سازی و معادن کاربرد بسیاری دارند.این ماشین آلات به تیغه های خصوصی مجهز هستند که به آنها کمک میکند تا سطح جاده ها را قبل از آسفالت کردن صاف کند.تیغه دوم در محور جلو هم میتواند برای مصارف معدنی به کار آید.گفتنی است تیغه بلند گریدر ها را میتوان تنظیم کرد و با آن شیب با زاویه های مختلف را به وجود آورد.

گریدر ها همچنین با پخش و پهن کردن مواد خاکی، ایجاد کانال، مخلوط کردن مواد خاکی ، و در مناطق سرد سیر با کندن یخ روی سطح جاده‌ها و برف روبی مفید واقع میشوند.

قیمت اجاره گریدر و یا قیمت خرید و فروش گریدر هپکو ،گریدر ولوو ،گریدر کاترپیلار ،گریدر کوماتسو یا دیگر برند های مطرح دنیا  را میتوانید از آگهی هایی که در سایت دیزل آباد گذاشته میشود بیابید. ما در سایت دیزل آباد dizelabad  با داشتن سال ها تجربه در زمینه ماشین آلات سنگین صنعتی ، این امکان را برای شما فراهم آورده ایم که تمامی مارک ها را با یکدیگر از لحاظ فنی مقایسه کنید و بتوانید برای اجاره یا خرید آنها اقدام کنید.شما میتوانید با تماس با ما اطلاعات و مشاوره ای بیشتری در خصوص اجاره ماشین های صنعتی دریافت کنید.برای مشاهده قیمت لودرهای ساخت هپکو به صفحه اصلی سایت دیزل آباد سری بزنید.

قسمت‌های مختلف گریدر

بخش ‌اصلی گریدرها که در انواع مختلف کوماتسو ، کاترپیلار و ... نیز مشترک است به صورت زیر است :

شاسی و بدنه

تیغه گریدر

چرخ (4 چرخ و 6 چرخ )

کلاج و ترمز

سیستم حرکتی

محفظه نگه‌داری و کنترل سوخت

دسته بندی گریدر

بیشتر بخوانید:

گریدر ولوو

گریدر کاترپیلار

غلطک ولوو

 

 

دسته بندی گریدر

گریدرها بر اساس کاربرد آنها در صنعت ، دسته بندی های متفاوتی دارند که به شرح زیر است.گفتنیست انواع مدل های گریدر کوماتسو را در مقاله انواع مدل های گریدر کوماتسو به طور تخصصی بیان کرده ایم.

دسته بندی گریدر بر اساس نوع موتور

دسته بندی گریدر بر اساس وزن

دسته بندی گریدر بر اساس تعداد چرخ

دسته بندی گریدر بر اساس انواع گریدر از نظر تیغه و ساختمان بدنه

 

انواع گریدر از نظر نوع موتور

گریدر های بی موتور ، انواع بسیار قدیمی و از اولین نوع های این ماشین آلات هستند که امروزه کاربرد چندانی ندارند و در مواردی محدود در سطح های آبدار شاید مورد استفاده قرار بگیرد.امروزه اکثر گریدر ها موتور دار هستند که این موتور ها در توان های مختلفی ارائه میشود.همچنین در گریدرهای موتور دار امکاناتی چون مانور بیشتر ، توانایی تغییر جهت و حرکت تیغه و دنده عقب وجود دارد.

انواع گریدر از نظر وزن

گریدر ها بر حسب استفاده های آن ها در پروژه های سبک و سنگین ، به وزن های مختلفی تقسیم میشوند.

گریدر سبک با وزن ۹ تن

گریدر نیمه سنکین با وزن ۹ تا ۱۲ تن

گریدر سنگین با وزن ۱۲ تا ۱۵ تن

گریدر فوق سنگین با وزن ۱۵ تا ۲۰ تن

 

انواع گریدر از نظر تعداد چرخ

گریدرها از لحاظ تعداد چرخ یا 4 چرخ با یک یا دو محور محرک ، یا 6 چرخ با دو یا سه محور محرک هستند.

 

انواع گریدر از نظر تیغه و ساختمان بدنه

گریدر ها از نظر کنترل تیغه و فرمان در دو مدل مکانیکی و هیدرولیکی وجود دارند و از نظر ساختمان بدنی، دو نوع مستقیم و کمرشکن در بازار موجود است.

گفتنی است برای کنترل و جهت دهی حرکت گریدر ها از چرخ های محور جلو استفاده میشود، اما در برخی از مدل های گریدر ، چرخ های هر دو محور توسط فرمان قابل کنترل است.گریدر ها از نظر کارایی نسبت به بلدوزر ها ضعیف تر هستند.لذا بهتر است برای هموار کردن سطوح ابتدا از بلدوزر ها استفاده گردد.

شنبه 17 آبان 1399