بلدوزرهای هوشمند کوماتسو و کاترپیلار

بلدوزرهای هوشمند کوماتسو و کاترپیلار

بلدوزر هوشمند کوماتسو و کاترپیلار

هر دو ابر شرکت کاترپیلار Caterpillar و کوماتسو Komatsu اقدامات اساسی در راستای تولید بولدوزر های هوشمند انجام داده اند. این دو شرکت در بازار بلدوزرهای سایز متوسط، رقیب یکدیگر بوده و مدل های پیشرفته شناخته شده ای دارند. مدل هایی مثل : بلدوزر کاترپیلار مدل D5 ، بلدوزر کاترپیلار مدل D8T و بلدوزر کوماتسو مدل D275A-5. هدف اصلی شرکت های کاترپیلار و کوماتسو برای تولید تجهیزات هوشمند، افزایش کیفیت و بهره وری در عین کم کردن هزینه ها برای خریداران است.در ادامه بلدوزرهای این دو شرکت را با یکدیگر مقایسه میکنیم.

ویژگی بلدوزرهای هوشمند

گفتنی است بسیاری از  پیشرفت هایی که در بلدوزرهای هوشمند تحقق یافته به ارتقاء مستقیم طراحی اولیه مربوط میشود.به طور نمونه شرکت کاترپیلار تیغه بلدوزرهای خود را 10 درصد پهن تر کرده است.(افزایش 32 سانتی متری ). همچنین در مدل های LGP (فشار پایین تر بر سطح زمین) ، یک تیغه 3.68 متری نیز موجود است.در ادامه ماشین آلات پیشرفته و هوشمند دو شرکت کاترپیلار و کوماتسو را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

بلدوزر هوشمند کاترپیلار

بلدوزر هوشمند کاترپیلار

بیشتر بخوانید:

گریدر چیست

دامپتراک کوماتسو

بلدوزر کوماتسو

 

 

 

 

بلدوزر D6K2  کاترپیلار یک گام مهم در پیشبرد تجهیزات این شرکت است که از آخرین فناوری موتورهای کم مصرف بهره میبرد. این دوز با اندازه متوسط، ​​در حالی که قابلیت هیدرواستاتیک مدل قبلی D6K را حفظ می کند ، بهره وری بیشتری را ارائه داده و از نظر مصرف سوخت هم اقتصادی تر است.

یک ویژگی خلاقانه ی دیگری به شکل ژیروسکوپی در زیر تیغه بلدوزرهای هوشمند نصب شده است ، باعث محدود کردن حرکت تیغه میشود. این سنسورها حرکت تیغه را حس کرده و اپراتورهای بی تجربه کمک می کند.  همچنین در بلدوزرهای هوشمند، سنسورهایی در زیر تیغه ها تعبیه شده تا نیرو را اندازه گیری کند.

البته لازم به ذکر است این سنسورها به عنوان ابزار کمکی در این ماشین ها گذاشته شده اند و جایگزینی برای سیستم های کنترل محسوب نمیشوند.

یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی در تجهیزات سنگینی چون بلدوزر ها ، افزایش طول عمر آنهاست.چرا که با توجه به کاربرد این ماشین ها خرابی ، پارگی و فرسودگی سریع باعث افزایش هزینه های بهره وری میشود.

بلدوزرهای هوشمند ، دارای هشت غلطک پایین و یک غلتک اضافی هستند که در شرایط عادی ، عمر سایش را تا 5000 ساعت افزایش می دهد. همچنین ، نسخه کم انتشار موتور C6.6 نیز باعث کاهش عمده نیازهای نگهداری و مصرف سوخت می شود. اگزوز این تجهیزات هوشمند نیز دارای یک سیستم منفعل برای جلب ذرات NOX و دوده است این مساله نیز به نوبه خود نقش مهمی در افزایش طول عمر بلدوزها دارد ، چرا که دیگر نیازی به بازبینی دوره ای ندارد.

 

بلدوزر هوشمند کوماتسو

 در همین حال ، کوماتسو در اروپا  و در سطح بین المللی مدل های D61EXi / PXi-23 را به بازار معرفی کرده است. این تجهیزات یکی از اولین ماشین های کنترل هوشمند این شرکت است. این بلدوزرهای هوشمند با مجهز شدن به تیغه کنترل کاملاً ، از اهمیت بالایی برخوردار اند .  بلدوزر هوشمند D61i-23 قادر به انجام وظایف خود به صورت کاملا اتومات است.

فناوری کنترل دستگاه Topcon نیاز به کار مجدد را به طور چشمگیری کاهش داده و باعث انجام دقیق وظایف میگردد. همچنین وصل شدن کنترل گر های بلدوزر ها با سیستم ردیابی و کنترل KOMTRAX ، دستاوردهای قابل توجهی را به مشتریان ارائه می دهد.چراکه این کار باعث می شود چرخه کاری و مدیریت بسیار کارامد تر انجام شود.

دسترسی به داده های ماشین در زمان لحظه ای بدان معنی است که پیمانکار می تواند از اینترنت استفاده کند تا پیشرفت کار در محل کار را ردیابی کند.

اجزای سیستم کنترل ماشین که معمولاً روی تیغه سوار می شوند ، اکنون با GNSS (سیستم جهانی ماهواره ای ناوبری جهانی) ، جایگزین شده اند. سیلندرها به همراه مانیتور کنترل دستگاه نیز در داخل کابین تجهیزات کوماتسو نصب می شوند.

طبق گفته کوماتسو این حسگرها مقاوم تر است و برای به حداقل رساندن لغزش در مسیر و انجام کار با راندمان بالا، کنترل گر به طور اتوماتیک بار تیغه را کنترل کرده و ارتفاع تیغه را تنظیم می کند ،. با نزدیکتر شدن کار به مراحل نهایی ، کنترل تیغه اتوماتیک باعث میشود فعالیت با دقت و در سطح بالایی انجام شود.این سیستم ها در مقایسه با سیستمهای کنترل معمولی ، افزایش 13٪ راندمان را گزارش میدهند.

گفتنی است همه تنظیمات این بلدوزرهای هوشمند، قابل تنظیم از قبل بوده و در هنگام کار تنها بر تنظیمات مرتبط قرار میگیرند. همچنین سیستم نظارت بر ناوگان KOMTRAX در دسترس بودن دستگاه را افزایش می دهد ، خطر سرقت دستگاه را کاهش می دهد ، تشخیص از راه دور توسط توزیع کننده را امکان پذیر می کند .

قیمت بلدوزرهای کوماتسو و کاترپیلار

قیمت اجاره بلدوزر کاترپیلار مدل D5 یا قیمت خرید و فروش  بلدوزر کاترپیلار مدل D8T ، بلدوزر کوماتسو مدل D275A-5 و یا قیمت اجاره بلدوزر دیگر مار های معتبر دنیا مانند ولوو ، بابکت ، هپکو و ... را میتوانید به راحتی با رفتن به صفحه اصلی دیزل آباد و مشاهده آگهی ها یا از طریق تماس با مشاوران ما دریابید.

جمعه 16 آبان 1399