بلدوزر کوماتسو

بلدوزر کوماتسو

بلدوزرهای کوماتسو

این ماشین آلات قدرت بسیار زیادی در تخریب کردن و جابه جایی مقادیر زیادی از مصالح را دارد.بولدوزر هادر انواع صنایعی چون راهسازی ، معدن ، کشاورزی و حتی نظامی کاربرد دارند.از ویژگی های یک بلدوزر خوب میتوان به

  1. طراحی با کیفیت
  2. لوازم یدکی قدرتمند
  3. زیربندی با دوام

اشاره کرد.در ادامه تاریخچه بلدوزر های کوماتسو و انواع محصولات این ابر شرکت را برای شما شرح خواهیم داد.

تاریخچه بلدوزر کوماتسو

کوماتسو در ابتدا با ساخت بولدوزرهای بادوام و قابل اعتماد ، خود را در بازارهای کشاورزی در سطح جهان مطرح کرد و از آنها بیشتر مشابه تراکتورها (شخم زدن زمین ) استفاده میکرد.در ادامه بهبود شرایط این ماشین ها باعث استفاده از آن ها در جنگ جهانی اول شد.اولین نسخه بولدوزر در پارک مورووی کانزاس در سال ۱۹۲۳ میلادی به نمایش در آمد.

این سنت یعنی بهبود مداوم ماشین ها امروز با داشتن یک خط کامل از پیشرفته ترین فن آوری ها در سطح بین المللی ادامه دارد.  اما نوآوری زمانی به کوماتسو کمک کرد که تفکرات نوین خود را به خط تولید اضافه کرد و از این راه سود بسیار زیادی نصیب این شرکت گشت. نوآوری هایی مانند تیغه منحصر به فرد و پربازده SIGMADOZER کوماتسو ، یا طراحی فوق العاده شیب دار تیغه که باعث ایجاد بهترین تعادل برای درجه بندی متعادل با دید بی نظیر می شود

بلدوزر های کوماتسو در ایران

بلدوزر های کوماتسو در ایران طرفدارهای خاص خود را دارد .در مقاله ای  انواع مدل های بلدوزر کوماتسو و مشخصات فنی از جمله وزن عملیاتی، مدل و قدرت موتور ، نوع وظرفیت تیغه و دیگر موارد را مفصلا بررسی کردیم.اما امروز به سراغ بررسی دسته بندی و مشخصات بلدوزر های کوماتسو در ایران خواهیم رفت.

ما در سایت دیزل آباد dizelabadبا داشتن سال ها تجربه در زمینه ماشین آلات سنگین صنعتی ، این امکان را برای شما فراهم آورده ایم که نه تنها محصولات برند کوماتسو ، بلکه تمامی مارک ها را با یکدیگر از لحاظ فنی مقایسه کنید و بتوانید برای اجاره یا خرید آنها اقدام کنید. در واقع ما در دیزل آباد شرایطی فراهم کردیم که به راحتی بتوانید انواع ماشین آلات اعم از مارک های کاترپیلار ، کوماتسو، بابکت ، ولوو و ... را اجاره کنید یا برای اجاره بگذارید.همچنین شما میتوانید با تماس با ما اطلاعات و مشاوره ای بیشتری در خصوص اجاره ماشین های صنعتی دریافت کنید.برای مشاهده قیمت اجاره لودر کوماتسو ، اجاره بیل مکانیکی کوماتسو ، اجاره گریدر کوماتسو ، اجاره دامپتراک کوماتسو ، اجاره بلدوزر کوماتسو و یا خرید یا فروش دیگر تجهیزات و ماشین آلات کوماتسو،کافیست به صفحه اصلی سایت دیزل آباد سری بزنید.

مشخصات بلدوزر های کوماتسو

موتور بلدوزرهای کوماتسو ، بسیار قوی و بزرگ هستند و زنجیرهای آلیاژی آنها ، باعث کنترل بهتر راننده در کابین میشود. زنجیرهای بولدوزر ها به علت داشتن سطح تماس زیاد با زمین، مانع از فرو رفتن این ماشین در زمین های گلی و شنی میشود.گفتنی است به این زنجیرها ، زنجیرهای باتلاقی میگویند.بولدوزر ها بر اساس اندازه و قدرت کار آنها بر اساس اسب بخار، به 4 دسته تقسیم میشوند.

بلدوزرهای کوچک کوماتسو 

(70-150 اسب بخار)

بلدوزرهای کوچک کوماتسو 

دماغه های باریک کوماتسو ، در رقابت بین المللی طراحی صنعتی ، بعد از اپل آی فون دوم شد. جفت کردن آن با یک کنترل سه بعدی، یک سیستم درجه بندی سریع و دقیق را ایجاد میکند.  و ماشین های سری i ، با سیستم های کنترل درجه ی Topcon و Trimble یک قدم فراتر از اطلاعات هوشمند کار می کنند.

بلدوزرهای متوسط کوماتسو

(151-260 اسب بخار)

بلدوزرهای متوسط کوماتسو

بلدوزرهای اندازه متوسط ​​به نوعی همه کاره میباشند.آنها در صورت نیاز تراکتورهای تولیدی یا گریدرهای ریز هستند.  با استفاده از پره های Sigma یا تیغه های شش طرفه ، این تجهیزات کوماتسو قادر به انجام وظایف خود و حتی فراتر از آن هستند .و امروزه ، با اضافه شدن هوش مصنوعی ، می توانید بی وقفه با پیشرو سیستم  و کنترلگر  GPS کار کنید.

بلدوزرهای بزرگ کوماتسو

(261-500 اسب بخار)

بلدوزرهای بزرگ کوماتسو

 کوماتورهای بزرگ کوماتسو دارای قدرت و ظرفیت واحدهای تولیدی هستند و هنوز هم در صورت لزوم کنترل و مانور دقیق را تا درجه ای حفظ می کنند.  تیغه های منحصر به فرد سیگما می توانند تولید را تا 15٪ افزایش دهند.  امروزه نیز، کنترل از راه دور در D155AX-8 موجود است.

دوزر معدن کوماتسو

 (500+ اسب بخار)

دوزر معدن کوماتسو

بلدوزر های معدنی کوماتسو برای مقاومت در برابر فشارهای باورنکردنی عملیاتی در خطوط انتهایی شرکت های معدنی ، ساخته شده است.  تلاش زیاد حرکتی و درایو کم ، سیستم تحتانی K-bogie باعث می شود این بولدوزرها مکانیسم های ریزش باورنکردنی را ایجاد کنند.

 

قطعات بلدوزرهای کوماتسو

بلدوزرها به طور کلی از دو قسمت کابین (سطح فوقانی) و زیر بندی تشکیل شده است.قسمت کابیت نیز خود دارای دو مدل معمولی و زره پوش است.از زره های معمولی برای کارهای راه سازی استفاده میشود در حالی که ازنوع زره پوش آن در صنایع نظامی بهره میبرند.قسمت زیربندی از مهم ترن تجهیزات این ماشین آلات است و شامل زنجیر بلدوزر، رولیک بالا و پایین، تیغه، لینک، بوش و تین، گوشه، ناخن، چرخ جلو و دنده اسپراکت می شود.

بلدوزر ها برای انجام وطیفه خود که شیار زدن و شکستن سطح زمین است ، از تیغه (Blade)، و ریپر (Ripper) های خود کمک میگیرند. . ریپر یا شیارزن قطعه ای بلند و چنگالی ست که دارای چندین ساق (Multi shank) است.

امکانات بلدوزرهای کوماتسو

 کابین های بزرگ دوزر ، با کنترل آب و هوایی اتوماتیک، محیط کابین را برای کاهش خستگی در طی شیفت های طولانی بهبود می بخشد.  دستگاه های کوماتسو ، طراحی پیشرو در صنعت خود را مدیون طراحی هایی هستند که بر افزایش بهره برداری از منطقه کار آگاهی و تأکید دارند.

با استفاده از جدیدترین فناوری بی سیم ، KOMTRAX اطلاعات ارزشمندی مانند مکان ، استفاده و سوابق نگهداری را به رایانه شخصی یا برنامه تلفن هوشمند منتقل می کند.  گزارش های دستگاه های سفارشی، راندمان دستگاه و روند کار را مشخص می کند.  KOMTRAX همچنین با نظارت مداوم بر سلامت دستگاه ، و با عیب یابی پیشرفته آن اشکالات را ارائه می دهد. سیستم کنترل ماشین هوشمند کنترل تیغه و کنترل درجه دقیق را فراهم می کند ، این در حالیست که لغزش مسیر را به حداقل می رساند.  کنترل دستگاه هوشمند به اپراتورهای با تجربه کمتر ،کمک می کند تا استفاده از ماشین را برای تولید زیاد به حداکثر برسانند و به اپراتورهای با تجربه کمک می کنند تا کارها را سریعتر انجام دهند.  کنترل های انتقال الکترونیکی به اپراتورها اجازه می دهد تا به راحتی بین حالت های دستی و اتوماتیک جابجایی شوند.

 

شنبه 3 آبان 1399