دامپتراک کاترپیلار

دامپتراک کاترپیلار

با توجه به پیشرفت چشمگیر صنایع سنگین در سال های اخیر در استفاده از تجهیزات سنگین برای عملیات های خاکی ، ساخت و سازهای بزرگ و معدن ها وصنایعی چون عمران، دفاعی ، جنگی و ... ماشین آلات صنعتی چون دامپتراک ، بلدوزر ،گریدر و ... از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.کاترپیلار از جمله ابر شرکت های معروفیست که کار خود را از آمریکا شروع کرد و بعدا نماینگی های خود را به سرعت در تمامی نقاط جهان ایجاد کرد. این شرکت رقیبی جدی برای دیگر شرکت هایی چون کوماتسو ، هیوندا و ... به شمار میرود.

در ادامه بررسی های تخصصی ما در سایت دیزل آباد، ابتدا بیان میکنیم دامپتراک چیست و چه اجزایی دارد سپس به سراغ دامپتراک های کاترپیلار رفته و آنها را بررسی میکنیم.

گفتنیست در دیزل آباد این امکان برای شما فراهم شده است که انواع مدل های تجهیزات سنگین را با قیمت های اجاره و یا خرید و فروش مشاهده و مقایسه کنید.شما میتوانید با تماس با ما اطلاعات و مشاوره ای بیشتری در خصوص اجاره ماشین های صنعتی دریافت کنید.برای مشاهده قیمت اجاره لودر کاترپیلار، اجاره بیل مکانیکی کاترپیلار ، اجاره گریدر کاترپیلار و خرید یا فروش دامپتراک کاترپیلار و ماشین آلات دیگر cat کافیست به صفحه اصلی سایت دیزل آباد سری بزنید.

دامپتراک چیست؟

دامپتراک ها کامیون های بسیار بزرگی هستند که به طور کلی دو نوع مصرف صنعتی دارند :

  1. در سایت ها و پروژه های معدنی
  2. در پروژه های خارج از جاده ای

این ابر کامیون ها توانایی جابه جایی موادی همچون پس ماند معدنی ، شن ، ماسه ، سنگریزه و نخاله و ... بین 90 تا 300 تن را دارا میباشند.عموما در معادن ایران از دامپ تراک هایی با ظرفیت 40 تا 100 تن استفاده میشود.موتور این ماشین آلات که از تجهیزات مهم آن به شمار میرود در دو نوع دیزلی و الکتریکی وجود دارد.نوع لاستیک دامپتراک ها نیز به علت وزن باری که جابه جا میکنند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.موتور و لاستیک دامپتراک ها را در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.

موتور دامپتراک

موتورهای دامپتراک ها (دیزلی و الکتریکی) ، نیروی مورد نیاز این ماشین آلات دا تامین میکند.موتور های دیزلی 70 درصد انرژی را هدر میدهد، این در حالیست که در موتور های الکتریکی به 30 درصد کاهش میابد.با این وجود استفاده از موتور های دیزلی نیز مزایایی از جمله اشغال فضای کمتر ، ارزان بودن و نحوه استفاده راحت تر را دارد. پیشنهاد متخصصان ما در سایت دیزل آباد Dizelabad این است که برای ظرفیت های کمتر از 300 تن از موتورهای دیزلی استفاده کنید اما در موارد بالای 300 تن به علت فشاری که به سیستم های انتقال نیرو وارد میشود، از موتور های الکتریکی استفاده کنید.در این صورت باعث کاهش اتلاف انرژی و افزایش طول عمر دامپتراک میشوید.

لاستیک دامپتراک

لاستیک دامپتراک

لاستیک های دامپتراک ها یا بادی هستند یا تو پر. در بیشتر موارد این ماشین آلات از لاستیک های بادی استفاده میکنند مگر در مناطقی که سنگ های تیز وجود داشته باشد و احتمال پاره شدن لاستیک های بادی را افزایش دهد.در مواردی هم از لاستیک های تو پر در محور عقب توسط اپراتور ها استفاده میشود.

دامپ تراک کاترپیلار

 این شرکت همانطور که گفته شد از بهترین و بزرگ ترین شرکت های ساخت تجهیزات سنگین به شمار میرود. دامپتراک های این شرکت بر اساس اندازه دسته بندی میشود . یکی از معروف ترین مدل های دامپتراک کاترپیلار B797 است.که مشخصات آن در جدول زیر آورده شده است .لازم به ذکر است در مقاله ای تحت عنوان مشخصات فنی دامپتراک های کاترپیلار ، مشخصات فنی انواع مختلف کامیون ها و دامپتراک های شرکت cat را بررسی کرده ایم.

دامپتراک کاترپیلار مدل B797

 

  

 

مشخصات فنی دامپتراک کاترپیلار مدل B797

 

قدرت موتور (اسب بخار)

3550

ظرفیت

380 تن

ارتفاع

3/7 متر

طول

3/14 متر

شعاع گردش

40 متر

سرعت

67 کیلومتر در ساعت

ظرفیت مخزن سوخت

6800 لیتر

 

 

 

 

شنبه 19 مهر 1399